301- الكنى و الالقاب ، ج 1، ص 174.
302- اعلام الورى ، ص 366:
303- بررسى زندگانى امام هادى (ع ) به همين قلم .
304- الكنى و الالقاب ، ج 1، ص 176.
305- تاريخ طبرى ، ج 11، ص 9:
يا بنى طاهر كلوه و بيا
ان لحم النبى غير مرى
ان وترا يكون طالبه اللّه
لو تر نجاحه بالحرى
306- الكنى و الالقاب ، ج 1، ص 176.
307- رجال طوسى .
308- نجاشى .
309- معجم رجال الحديث .
310- رجال طوسى .
311- رجال طوسى .
312- نجاشى .
313- رجال طوسى .
314- نجاشى .
315- رجال طوسى .
316- رجال طوسى .
317- نجاشى .
318- المعجم - ج 10، 53.
319- رجال طوسى .
320- رجال برقى .
321- نجاشى .
322- رجال طوسى .
323- رجال طوسى .
324- نجاشى .
325- كشى .
326- رجال طوسى .
327- الغيبة / شيخ طوسى .
328- اصول كافى ، باب تمسية من راءى الامام - عليه السلام .
329- الكنى والالقاب ، ج 3، ص 267.
330- الكنى والالقاب ، ج 3، ص 268.
331- رجال طوسى .
332- احتمالا اين نام غلط است و من نتوانستم صحيح آن را در مصادر پيدا كنم - م .
333- رجال طوسى .
334- رجال طوسى .
335- رجال طوسى .
336- كشى .
337- رجال طوسى .
338- رجال برقى .
339- الغيبة .
340- الغيبة .
341- كشى .
342- كشى .
343- رجال طوسى .
344- نجاشى .
345- الغيبة .
346- رجال طوسى .
347- رجال طوسى .
348- رجال طوسى .
349- رجال طوسى .
350- رجال طوسى .
351- رجال طوسى .
352- رجال طوسى .
353- رجال طوسى .
354- رجال طوسى .
355- رجال طوسى .
356- رجال كشى ، ط انتشارات داشنگاه مشهد، تصحيح حسن مصطفوى ، ص 574.
357- رجال طوسى .
358- نجاشى .
359- كشى .
360- كشى .
361- كشى .
362- رجال طوسى .
363- نجاشى .
364- رجال طوسى .
365- اصول كافى .
366- رجال طوسى .
367- رجال برقى .
368- رجال طوسى .
369- رجال طوسى .
370- رجال طوسى .
371- اكمال الدين .
372- معجم رجال الحديث .
373- رجال طوسى .
374- رجال طوسى .
375- رجال طوسى .
376- نجاشى .
377- كشى .
378- نجاشى .
379- نجاشى .
380- رجال طوسى و تنقيح المقال ، ج 3، ص 102.
381- رجال طوسى .
382- رجال طوسى .
383- رجال طوسى .
384- رجال طوسى .
385- رجال طوسى .
386- اكمال الدين .
387- رجال طوسى .
388- رجال طوسى .
389- نجاشى .
390- نجاشى .
391- نجاشى .
392- رجال طوسى .
393- نجاشى .
394- اصول كافى ، ج 1، كتاب الحجة .
395- معجم رجال الحديث ، ج 16، ص 310.
396- من لايحضره الفقيه ، ج 2، باب نوادر الحج .
397- معجم رجال الحديث ، ج 16، ص 310.
398- رجال طوسى .
399- معجم رجال الحديث ، ج 16، ص 350.
400- رجال طوسى .
401- رجال طوسى .
402- رجال طوسى .
403- رجال طوسى .
404- معجم رجال الحديث ، ج 17، ص 126.
405- رجال طوسى .
406- كشى .
407- معجم رجال الحديث ، ج 17، ص 286.
408- رجال طوسى .
409- معجم رجال الحديث .
410- رجال طوسى .
411- رجال طوسى .
412- رجال طوسى .
413- رجال طوسى .
414- رجال طوسى .
415- نجاشى .
416- رجال طوسى .
417- رجال طوسى .
418- رجال طوسى .
419- كمال الدين ، ط دفتر انتشارات اسلامى ، ص 407 و 437.
420- رجال طوسى .
421- معجم رجال الحديث ، ج 20، ص 168.
422- رجال طوسى .
423- رجال طوسى .
424- رجال طوسى . (ظاهرا اشتباه است در تنقيح نام او را سعيد بن فيروز طائى و از اصحاب اميرالمؤ منين - عليه السلام - نام مى برد. وانگهى فرزند حجاج در زمان يازدهم با اين بعد زمانى چگونه بوده است - م ).
425- Interction
426- تاريخ التمدن الاسلامى ، ج 5، ص 79.
427- الوزراء و الكتاب ، ص 288.
428- حياة الامام موسى بن جعفر (ع ).
429- الوزراء الكتاب ، ص 142.
430- الوزراء و الكتاب ، 268.
431- الكامل فى التاريخ ، ج 6، ص 268.
432- الفخرى ، ص 164.
433-
لو يعلم المهدى ماذا الذى
لم يفعله موسى و ايوب
بارض مصر حين حلا بها
لم يتهم فى النصح يعقوب
434- يعقوب بن داوود وزير مهدى بود و شاعرى درباره او گفت :
بنى اميه هبواطال نومكم
ان الخليفة يعقوب بن داود
ضاعت خلافتكم ياقوم فالتمسوا
خليفة اللّه بين الناى والعود
اى بنى اميه برخيزيد كه خوابتان گران شد. در حقيقت خليفه ، يعقوب بن داوود است . خلافت شما از ميان رفت . اى قوم ! بهوش باشيد كه خليفه ميان ناى و چنگ و عود است .
435- الولاة و القضاة ، ص 125 - 126.
436- النجوم الزاهره ، ج 2، ص 54 و خطط مقريزى ، ج 2، ص 94.
437- الاخبار الطوال ، ص 384.
438- الوزراء والكتاب ، ص 250.
439- النجوم الزاهرة ، ج 2، ص 75.
440- نشوار المحاضرات ، ج 1، ص 293.
441- المنتظم ، ج 6، ص 253.
442- النجوم الزاهرة ، ج 2، ص 65.
443- الكامل فى التاريخ ، ج 6، ص 319.
444- الكامل فى التاريخ ، ج 6، ص 319.
445- المستظرف من اخبار الجوارى / صلاح الدين ، ص 28.
446- تاريخ الخلفاء / سيوطى ، ص 384.
447- الاغانى ، ج 16، ص 226.
448- سمط النجوم العوالى ، ج 3، ص 354.
449- نساء الخلفاء / ابن الساعى ، ص 86:
استقبل الملك امام الهدى
عام ثلاث و ثلاثينا
خلافة افضت الى جعفر
و هو ابن سبع بعد عشرينا
انا لنرجوا بامام الهدى
ان يملك الملك ثمانينا
لا قدر اللّه امرا لم يقل
عند دعائى لك آمينا
450- بين الخلفاء و الخلعاء فى العصر العباسى ، ص 17 - 22 به نقل از: المنتظم از ابن جوزى ، ج 6، ص 72.